Home


ShoutMix chat widget

Monday 1 August 2011

Azam Ramadhan Ini

Assalamualaikum…



Salam Ramadhan 1432H…
Alhamdulillah, masih diberi kesempatan untuk berjumpa  bulan Ramadhan yang mulia ini. Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya…

Wahhh akhirnya dapat juga berpuasa penuh di rumah. Xseperti zaman hostel, tiga hari nak rayer baru dapat balik. HUHU. Nasibla start duduk hostel dari form 4, kalaulah dari form 1…=.="
Hurm whatever it is, grab this opportunity wisely!

Sangat banyak azam di bulan Ramadhan ini. Azam yang baik okies! Bukan bulan lain xnak jadi baik tapi mungkin Ramadhan adalah permulaannya. Lagi pun, pahala masa bulan puasa ni berganda-ganda yerk….

Senarai azam
1. Xnak tinggal terawih kecuali hari xpuasa
2. Emm nak khatam 1 quran tapi macam x…So, try at least 15 juzuk..HIHI.
3. Nak turun berat at least 6 kg!HAHA. Yela time puase ni la peluang yang ada. Kalau tahun lepas xberazam nak turun berat pun dah lost 4 kg, so dengan azam ni harap-harap 6 kg berjaya diturunkan.

Senarai aktiviti cuti
1. Lima kali seminggu mengajar tuisyen. Alhamdulillah, jadual tuisyen dah xmalam. Bolehlah berterawih dengan tenang.
2. Apalagi, aktiviti wajib, on9 la…HIHI
3. Belajar Mandarin guna Youtube ngan buku jela. Kalau xpractice nanti basic Mandarin yang ada pun semakin lupa. So practice make perfect! Nak ngorat chinesse boy tau!!!
4. Study resipi. HAHA.

So, tu jela beberapa senarai azam dan aktiviti ke arah menjadi lebih baik especially bulan puasa ni. HIHI. Harap dapat jalankan senarai di atas dengan jayanya!
Oh selamat berpuasa juga untuk semua umat Islam seantero dunia. ...

Nota kaki :: Opss lepas habis bulan pose kena tengok balik checklist neyh...HEHE.

No comments:

Post a Comment